Return to site

Zoeken op ‘afvallen’

'Afvallen’ is één van de meest gezochte termen op Google. Maar is dit zoekwoord de sleutel tot succes?

Veel mensen die worstelen met hun gewicht zijn herhaaldelijk op zoek naar nieuwe manieren om gewicht te verliezen. De dieetmarkt is dan ook een van de grootste markten ter wereld. Maar waarom zoveel zoeken naar ‘afvallen’? Waarom niet zoeken naar naar ‘gezonde voeding’? De term afvallen geeft mij het idee dat de focus heel erg is op het afvallen zelf, dus de kilo's op de weegschaal.

Natuurlijk is een gezond gewicht beter voor je lijf. Als je evenwichtig en gezond eet dan kom je vaak vanzelf op een gewicht dat goed bij je past, je lichaam kan zichzelf herstellen en in balans houden. Maar hoe kom je bij een evenwichtig eetpatroon? Ten eerste moet je weten wat gezonde voeding is en daar kun je hulp bij zoeken zoals van een diëtist. Of je zoekt informatie op internet of wellicht heb je zelf voldoende kennis. Als het je vervolgens niet lukt om dat gezonde eetpatroon vol te houden komt dat vaak omdat er andere dingen aan ten grondslag liggen. Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat bepaalde gedragspatronen jou in de weg zitten om je aan jouw goede voornemens te houden. In dat geval pleit ik voor meer Google zoeken naar 'gedragsverandering' of ‘nieuwe gewoonten aanleren’. Verleg de focus van de weegschaal naar de mind en streef naar het gewenste gedrag in plaats van de kilo’s op de weegschaal. Het resultaat volgt dan vanzelf.

Bij Food Mind Body geloven wij in een holistische benadering van voeding waar naast het lichaam, het brein ook een grote rol speelt bij de dieetbehandeling en voedingscoaching. Daarom werken wij nauw samen met Mindtrainers. Mindtrainers ondersteunt onze diëtisten op het gebied van psychologie met behulp van onder andere mindfulness. Mindtrainers helpt met persoonlijke coaching en analyse jong en oud bewust te worden, en meer inzicht in mentaal en emotioneel functioneren te geven. Dit kan bijvoorbeeld betrekking hebben op voedingsgewoonten en levensstijl.

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OKSubscriptions powered by Strikingly